Hur du kan ha en fantastisk marknadsföringskampanj

Hur du kan ha en fantastisk marknadsföringskampanj


Det finns en enorm mängd marknadsföringskampanjer som äger rum. Alla är busily sätta ihop sin kampanj, men många utan ens en liten förståelse för vad de behöver åstadkommas.  Så låt oss titta på hur du kan ha en fantastisk marknadsföringskampanj och verkligen njuta av fördelarna.


#1 Vara Äkta

Visste du att du kan göra din målsida för din kampanj till ett socialt nav? Om du vill se ett utmärkt exempel på detta ta en titt på vad Travelocity gjorde med sin Gnome marknadsföringskampanj. De var "riktiga" och "äkta" med sina anhängare. Deras mål var att skapa ett utrymme där konsumenterna inspirerades att delta och det är precis vad de skapade. Deras målsida har över 32 miljoner visningar och mer än 95 procent av sina besökare rullade ner till kommentarsektionen. Så här måste du tänka. 


# 2 Traditionella Mediepartnerskap

Om du verkligen vill få ut det mesta av din marknadsföringskampanj och dina hashtags, partner med traditionella medier som tv för att skapa en stark medvetenhet och varumärkeskännedom. Ett annat framgångsrikt exempel för Travelocity är deras partnerskap med den" fantastiska rasen " som gjorde sitt namn till ett hushållsord. Det ger ett utmärkt hopp från punkt. 


# 3 vara strategisk när du betalar för marknadsföring

Inte alla kampanjer kommer att komma till dig gratis. Några av din marknadsföringskampanj(er) kommer att innebära att du betalar för dem. Hur mycket beror vanligtvis på hur många människor det kommer att nå. Till exempel kommer en marknadsföringskampanj som når 50 miljoner människor att kosta mycket mer än en kampanj som når 5000 personer. Spendera inte bara dina pengar. Se till att du är strategisk när du betalar för kampanjer.


# 4 söka en kreativ realtid marknadsföring möjlighet

Du måste hålla din marknadsföringskampanj fräsch och intressant. Det bästa sättet att göra detta är att vara kreativ och hitta en realtid marknadsföring möjlighet som förbinder med aktuella trender och intressen. 


Framgången för någon marknadsföringskampanj mäts av de resultat du uppnår. Du måste mäta dina mätvärden, inklusive dina sociala mätvärden och varumärkesmått för att berätta hur effektiv din marknadsföringskampanj är. Sedan justera eller ändra därefter.

Post a Comment

Nyare Äldre