Hur du kan göra det mesta av dina sociala medier

How You Can Make the Most Out of Your Social Media


Sociala medier är ett kraftfullt verktyg som smarta entreprenörer lär sig att dra nytta av och använda till sin fulla förmåga.  Det finns många olika sätt att du kan se till att du får ut det mesta av dina sociala medier och få den bästa avkastningen på din investering. 


Fokusera på viktiga dagar under hela året

De viktiga dagar som uppstår under hela året ger dig innehåll ämnen som du kan skriva på och om du har en redaktionell kalender de gör ett utmärkt tillägg. Ta reda på hur du kan ansluta ditt varumärke till de viktiga dagarna.



Använd Mörka Inlägg för att Dölja Facebook Annonser

Vi får ständigt veta att vi måste se till att vi har en social media närvaro så användningen av dark Facebook post låter motsägelsefullt. Men vissa toppmärken har haft stor framgång när de publicerar inlägg som inte når newsfeed av sina fans förrän efter det omvandlas till en annons. Denna metod fungerar bra för att testa två olika annonser.


Bli involverad i offentliga samtal som är relevanta

Det kan vara svårt för ditt varumärke att ta ställning till vissa frågor utan oro för att alienera dina kunder. Om du är ett online-företag, detta kan vara mindre av en oro. Ta dig tid att svara på offentliga samtal som är relevanta för ditt varumärke eller företag och att du känner dig bekväm att publicera till. 


Korta och söta Facebook-uppdateringar

Visste du att den perfekta längden för en uppdatering på Facebook är faktiskt 40 tecken eller mindre. Experimentera och lära sig att komma rakt på sak och hålla dina meddelanden kort och söt.


Ny Produktlansering

Om du har en ny produkt, bör du överväga dina sociala medier som din bästa publik och marknaden till dem omedelbart. Dela på Facebook, Twitter, Google+ och andra relevanta sociala medier. Sociala medier är ett utmärkt sätt att lansera nya produkter.


Fokusera på att minimera negativ Feedback

När du lägger upp på dina sociala medier kan du få både positiv och negativ feedback. Negativ feedback bör besvaras så snabbt som möjligt. Ju snabbare du kan minimera negativ buzz desto bättre, oavsett om det handlar om ditt företag eller ditt varumärke. Om du får ett klagomål samla så mycket information som möjligt om klagomålet, göra din kund känner att du bryr dig och att de hörs, och sedan få arbeta för att åtgärda problemet eller om inte fixable förklara varför och adress kunden i detalj.

Post a Comment

Nyare Äldre