Hur Tonåringar Visa Sociala Medier



Tonåringar ser inte sociala medier genom samma glas som vuxna gör och ändå utgör de en stor del av användarna. Om din produkt eller tjänst riktar tonåringar kanske du vill veta hur de visa sociala medier så att du kan göra rätt sociala medier marknadsföring val.


Facebook

Om du trodde tonåringar älskade Facebook, skulle du ha fel. De flesta skulle hålla med om att det var något de njöt av i gymnasiet, men nu är de verkligen inte förtjust i det. Nu betyder det inte att de inte använder det, för i en tonårs ord skulle det vara lika konstigt att inte använda det som det är att använda det. När allt kommer omkring är alla på Facebook. Tonåringar använder Facebook mer för funktionalitet som grupper. De kan snabbt kontrollera sina grupper och vara borta. Instagram Facebook Messenger de tenderar också att använda Facebook Messenger och som utgångspunkt för att ansluta med vänner och sedan hoppar de till andra appar som Instagram.


Instagram

När det gäller tonåringar Instagram är en av de mest använda sociala medier apps. På Instagram har tonåringar inte samma typ av tryck för att följa någon som följer dem. De behöver inte heller oroa sig för att gilla något eller kommentera bara för att få det att dyka upp i en annan persons nyhetsflöde. Tonåringar känner att innehållet på Instagram är högre kvalitet och bilderna är mycket bättre. Instagram och Facebook.dessutom har vuxna inte flockat till Instagram och tagit över det, vilket i huvudsak är vad som hände på Facebook, så tonåringar ser det mer som sin egen hip app.


Twitter

Det är ganska vanligt för tonåringar att berätta att de inte förstår poängen med att använda Twitter. Naturligtvis finns det en grupp på varje skola som Twitter die-hards tweeting och retweeting hela tiden. Det finns tre huvudtyper av Twitter-användare: de som tweet med antagandet att en arbetsgivare utsikter så småningom kommer att läsa vad de säger, de som använder den för att uttrycka sig och klaga, och de som tittar på andra tweets men bara post ibland. Det gör inte mycket för tonåringar.


Snapchat

Detta är överlägset en av de snabbast växande program som tonåringar använder. Snapchat är där tonåringar känner att de kan vara sig själva. Det är ett intimt nätverk som inte bryr sig om att deras vänner ser de riktiga dem. Oroa dig inte för kommentarer eller gillar. Fokus ligger på att skapa historien om din dag. När fotot öppnas bilder på Snapchat raderas automatiskt och det är därför tonåringar älskar det.


Yik Jak

Yik Yak är nyare, och verkar ganska populär bland college publiken. Den fokuserar på innehållet i dina inlägg - Det finns inga profiler, anhängare, etc. och användare säger att det är beroendeframkallande. Vad som är roligt eller relevant är överst och resten är under. Även om det ännu inte är lika populärt som andra nätverk, är Yik Yak verkligen en utmanare och användarna kommer att växa.


Tonåringar vill ha olika saker från sociala medier än vuxna gör, så om du marknadsföring till tonåringar måste du hålla detta i åtanke.

Post a Comment

Nyare Äldre