Hur Du Använder Facebook-Annonser För Att Bygga Din Lista

Hur Du Använder Facebook-Annonser För Att Bygga Din Lista


Vid denna punkt, du förstår att e-postmarknadsföring är fortfarande en livskraftig metod för att främja varor och tjänster. En stark andel av konsumenterna i USA ensam säger fortfarande att ta emot ett e-postmeddelande från ett betrott företag som erbjuder en produkt av intresse tvingade dem att göra köpet. De flesta av oss kontrollerar vår e-post minst en gång om dagen, om inte mer.


Kan dessa tankar kombineras med Marknadsföringspotentialen för Facebook? Kan en stark Facebook-annons hjälpa dig att skapa en organisk, blomstrande lista över potentiella kunder? Helt. När det gäller hur du använder Facebook-annonser för att bygga din lista, det finns flera saker man bör ha i åtanke.


Använda Facebook-Annonser För Att Bygga Listan

Det första du behöver göra är att lära dig hur du skapar en Facebook-annons. Detta låter komplicerat, men det är verkligen inte fallet. Facebook Facebook erbjuder ett antal användbara resurser som kan visa dig ins och outs för att skapa en riktig Facebook-annons.


Vad du behöver oroa dig för är innehållet i annonsen. 

Dessutom vill du att den här annonsen ska generera namn som kan läggas till i listan. Identifiera din publik är det första steget. Vilka är de? Vad gör de på Facebook? Vad ska de svara på? Ju bättre du förstår publiken, desto lättare blir det att skapa annonser som de kommer att svara på. Din annons behöver i huvudsak att fastställa begreppet en köpare persona. Detta kommer att vara den perfekta kandidaten att köpa dina varor eller tjänster. Människor bör kunna titta på denna persona, och se sig själva som de idealiska kandidaterna för dina varor eller tjänster.


Incitament är verkligen viktigt, liksom. För det ändamålet har du åtminstone några alternativ du kan knacka runt. Vissa väljer att ge ut en gratis eBook. Andra kommer att ge bort en fri kurs. Vissa kommer även att förlänga en GRATIS Provperiod till dem som registrerar sig till sändlistan. Var och en av dessa alternativ kan vädja till dig av helt olika skäl. Vad vill du ge bort? Vad tror du att dina kunder skulle älska att ha gratis?


Slutligen, se till att din målsida är stark. Du vill inte överväldiga alla. Allt du vill göra är att ge dem en grundläggande genomgång av ditt erbjudande i större detalj, och sedan möjlighet att registrera dig för sändlistan.

Post a Comment

Nyare Äldre